Anla Courtis /// Austerlitz /// Ragequit
ANLA COURTIS
Argentinský skladatel, improvizátor, zvukový designér a teoretik Anla Courtis je znám především jako zakládající člen legendárních Reynols. Trio, vedené geniálním bubeníkem Miguelem Tomasinem, se proslavilo nejen divokými improvizacemi ve veřejných prostorech Buenos Aires, které rozpouštěla policie, ale i konceptuálními divočinami, jako byla třeba symfonie pro 10 000 kuřat. Lasse Marhaug neváhal této pozoruhodné kapele věnovat několik let, aby loni na svém labelu Pica Disk vydal monumentální šestikédlo, dokumentující neuvěřitelné rozmanitý hudební kosmos Reynols. Mňam!
Courtis, který má na svém kontě přes 200 nahrávek a vystupoval snad všude a s každým, vystudoval hru na klasickou kytaru a klavír a kompozici, je známý zálibou především v páskových magnetofonech. Tak jsme se zeptali, s čím přijede do Puncta a dozvěděli se toto:
„I play guitar, electronics and I might use some amplified objects and maybe voice. My set changes every night a bit.“
AUSTERLITZ
Paměť je určitý typ slabomyslnosti. Jednomu z ní těžkne hlava a propadá závratím, jako by se nedíval zpět skrz vzdalující se perspektivu času, ale dolů z neuvěřitelné výšky, z jedné z těch věží, jejichž vrcholky se ztrácí mezi mraky. Bloudíme mezi všemi chvílemi našeho života, který obývají ten samý prostor. Minulé, stejně jako budoucí události již dávno existují a jen čekají na to, až si k nim najdeme cestu, ve vzpomínkách nebo jako hosté, kteří příjmou pozvání a dorazí na předem dané místo v řádný čas.
řádek, který měl být kurzivou: no input, rádia, ghost box, kazety, asonance, jonáš kucharský, jiří špičák
RAGEQUIT
Na západě Francie narozený a v Praze usazený hudebník zve na minimalistickou a kinematografickou pouť torzy imaginárních továren – od ozvuků znovu se probouzejících mechanismů starých strojů až po záblesky tančících světel kontrolních místností.
https://rageq8.bandcamp.com/releases