Russian Circles [us] + Torche [us]
O skromnosti Russian Circles kolují legendy. Rostou přímo úměrně najetým kilometrům kapelní dodávky, zvou si je stále na větší a větší pódia stále větší a větší festivaly, přesto se nedá mluvit o hvězdných manýrech či zapomínání na skalní. Instrumentální postmetalové trio z Chicaga navíc roste každým dalším albem. Na samostatném koncertě se Russian Circles představili v Čechách se skvěle hodnocenou deskou Guidance, nyní se po téměř čtyřech letech do Prahy vrací, aby představili neméně pochvalně přijatou novinku Blood Year.
Speciálním hostem budou tentokrát stonermetaloví Torche, kteří se do Prahy vrací po pěti letech a s novou nahrávkou Admission. Koncert Russian Circles a Torche se uskuteční v rámci oslav deseti let magazínu Full Moon a proběhne v Lucerna Music Baru.
Prvních 100 kusů vstupenek od 10. října 2019 za 450,- Kč, pouze na pokladně Lucerna Music Baru (zde bez poplatku) nebo on-line na www.musicbar.cz. Další vlna vstupenek á 550,- Kč bude po vyprodání prvních sta lístků k dispozici na webu www.musicbar.cz a v předprodejních sítích GoOut.cz, Ticketmaster nebo Ticketportal (všude plus obvyklé distribuční poplatky), dále pak bez poplatků na pokladně klubu. Zbylé vstupenky budou v prodeji na místě v den koncertu za 650,- Kč.
www.divadloarcha.cz
www.fullmoonzine.cz
https://russiancirclesband.com
https://www.torchemusic.com
V kapele Russian Circles se zkraje nového tisíciletí potkali kytarista Mike Sullivan a bubeník Dave Turncatz. Hned s nahráváním druhé řadovky Station (2008, Suicide Squeeze) nahradil původního basáka Brian Cook, bývalý člen legendárních Botch a These Arms Are Snakes. Sestava tak byla kompletní. Od surových začátků se zvuk Russian Circles organicky vyvinul k dokonalé fazóně zachycené na čtvrtém albu Geneva (2011, Sargent House), následující Memorial ovládl o dva roky později ledový chlad a došlo i na první vokální part americké zpěvačky Chelsea Wolfe v titulní písni. "Deska Guidance zní epicky, jako soundtrack k imaginárnímu apokalyptickému blockbusteru, a první singl Vorel jako ústřední hudební motiv hlavního záporáka," psal o předchozím albu Russian Circles věhlasný žánrový web Metalsucks. Kromě koncertování se spřízněnými hudebníky jako Chelsea Wolfe nebo Mutoid Man předskakovali i na světovém turné metalových velikánů Mastodon. Svým atmosférickým a suverénním postmetalem uhranuli Russian Circles i návštěvníky vyhlášených žánrových festivalů, jako jsou holandský Roadburn nebo belgický Dunk! (odkud pochází jejich jediné koncertní album).
Poslední, sedmá řadová deska Blood Year (2019, Sargent House) vznikala ve spolupráci s již osahanými producenty Stevem Albinim (Nirvana, Neurosis, Pixies) a Kurtem Ballouem (Converge). "Hudbu tvoříme pořád stejně - pošlu klukům stohy riffů a Dave i Brian pak přidávají vlastní vklad, formují písně. Poprvé jsme ale demoverze a podklady do studia hráli všichni pohromadě a bez metronomu, čímž jsme jim dodali více přirozenosti a otevřenosti. Poslední album jsme nahrávali nadvakrát. Rytmiku dělali kluci u Stevea Albiniho ve studiu Electrical Audio, já pak kytary nahrával s Kurtem u něj v Salemu. Tohle bylo oproti minulým nahráváním podstatně jiné," popisuje kytarista Mike Sullivan proces vzniku nové desky Blood Year v rozhovoru pro New Noise Magazine. První singl Arluck, pojmenovaný po zesnulém hudebníkovi a příteli kapely, dal spolu s krvavým názvem alba jasně najevo, že Russian Circles se po prosvětleném a nadýchaném Guidance vracejí do temnějších a syrovějších vod, nebojí se ustoupit těžkotonážním riffům na úkor melodických vyhrávek, ani blackmetalovým výpadům. Znáte jinou americkou kapelu, která na počest svým pražským tour managerům a přátelům pojmenovala dvě své skladby Mládek a Vorel?
Americká čtveřice Torche, původně poskládaná z bývalých členů temných Floor a nebo zběsilých Tyranny of Shaw, funguje už přes patnáct let a pochází z na první pohled prosluněného Miami. Jak ale říkají jeho obyvatelé, nebezpečí tam číhá na každém rohu. Genius loci města se odráží i ve tvorbě Torche - těžkotonážní kytarové riffy a hromobití basy ženou kupředu zběsilé bicí a pozvedává melodický vokál kytaristy Stevea Brookse. V rámci žánrů jako stoner a sludge těžko pohledat líbivější refrény, což dokazuje i nová nahrávka Admission (2019, Relapse Records) a slova Brookse: "Po předchozí desce, brutální Remission, nastal čas vrátit do naší hudby barvy, melodie a pozitivitu." Valivý buldozer, pod kterým chcete tančit a zpívat.